Scannerproblem

Jag älskar vår nya dator. Jag älskar den till och med efter att vi fått hem räkningen på den och måste börja betala av den :) Det har faktiskt bara dykt upp ett enda problem med bytet av dator. Min scanner funkar inte på den. Scannern är så gammal så de gör inte drivrutiner som passar den här datorn. Japp, jag är säker. Jag har till och med mailat Canons supportcenter i USA och fått svaret så ja, det är kört. Förbannelse, tvi och tandagnisslan. Kanske kan jag orka jobba mig och försöka koppla scannern till den gamla laptopen (som inte har photoshop) och sen maila bilder därifrån. Skulle kunna gå. Eller så scannar jag på jobbet...
Just nu har jag bara en stor akvarell att få in i datorn som jag inte orkat ta tag i för den får inte plats i scannern. I och med den nya datorn och höstens intåg har jag börjat rita mer i illustrator igen och det är jätteskoj. Hade tänkt försöka ladda upp lite grejer på istockphoto igen, men det verkar gå mindre bra. De vill inte ha något jag gör verkar det som. Min piontjej ratades igår, den var för vanlig. Suck, vet inte vad man ska göra för grejer för att de ska bli nöjda, jag får ta nya tag och trilskas vidare med dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0