Inte en av Rios bästa dagar...

...Å andra sidan är hon ju 14-barnsmor, så kanske inte en av de sämsta dagarna heller?
Rio har tillbringat dagen hos tandläkaren aka veterinären och fick dra två tänder. När jag hämtat henne hade hon varit vaken länge men legat så gosit invirad i filtar så personalen hade tyckt att det såg ut som hon hade det bra. Vilket det säkert såg ut, tyvärr var det nog snarare en "huuu, jag vågar inte röra mig ur fläcken för då gör ni fler elaka saker med mig" skräck som höll henne still. Jag upptäckte snart att hon hade kissat i buren och filtarna och var därför tvungen att toppa Rios härliga dag med ett bad när vi kom hem. Som sagt, inte en av hennes bättre dagar.
Nu ska jag inte säga att hon kastat i sig mat för det vore att överdriva, men ett försiktigt smakprov har det blivit i alla fall. Och hon är mycket glad över att vara hemma! Hon förföljer mig vart jag än går i huset och tvångsgosar med mig. Till slut börjar det bli lite svårt att förstå vad det är hon vill, men så fort jag ser på henne och pratar med henne så kastar hon sig på rygg, rullar frenetiskt och spinner som en tok. Så tja, goskvoten behöver fyllas helt enkelt. Rejält.

När jag skrev det här inlägget passade jag på att filma med iMacens webkamera hur det ser ut just nu när jag sitter framför datorn. Det konstiga är att när jag lade upp filmen på youtube så spelades den upp dubbelt så fort. Knas!! Det ser inte klokt ut så det blev ingen film att lägga upp. Får nöja mig med ett kort på fina Rio istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0