Lite höstfärg

Vilket underbart väder det har varit i veckan, jag var varit ute och gått några kvällar. Tyvärr blev det inte så mycket foton tagna, det mörknar fort, nu är det verkligen höst. Jag plockade en liten höstbukett med kaprifol, kärleksört och några ihärdiga nävor från trädgården som jag målat av. Men eftersom jag inte har någon scanner hemma längre så får jag scanna på jobbet istället och då tar det några dagar innan jag får ändan ur. Lika bra, det var några smådetaljer som jag ska lägga till på målningen.
Och idag har jag fått köpt mig en bukett gladiolus! Underbart, de ska fotas när de slår ut. Tyvärr kanske inte världens mest spännande färg, ljusrosa är de, men jag är glad så länge de inte är gula eller vita. Gula för att jag inte är så förtjust i gula blommor, vita för att de blir så förbannat svåra att måla av då :)

Några vackra blad från trädgården







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0