Den lilla smitaren

Igårkväll. Det blåser nästan orkan utanför, fönsterrutorna skallrar och man funderar på om huset ska stå kvar. Läggdags och jag tömmer kattlådorna, går ut till soptunnan för att slänga påsen. Lämnar dörren lite på glänt efter mig och blir sen stående en stund och bara förundras över stormandet. Går in, går tillbaka till badrummet, slänger på locket på kattlådan, går mot trappan. Hör det värsta illvrålet ni kan tänka er: MJJAAAAAOOOOOOOO!!!!!! MJAAAAAOOOOOO!!!!! Det låter märkligt burkigt och långt borta... Kastar mig till ytterdörren och sliter upp den. In traskar en förorättad Rio. En mycket gosnödig Rio efter sitt lilla äventyr. Tack och lov att hon larmade så fort! Vi hade saknat henne när hon inte kom och la sig, men utomhus hade inte varit första stället jag hade letat på! Phu för en rådig kisse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0