Kattvakten

Vi ska ut och resa! (Jippie!) En liten tripp till Miami för att sedan stiga på ett kryssningsfartyg och åka runt i den karibiska övärlden en vecka. Våra grannar är jätteduktiga på att ta hand om kissarna när vi är borta. Men den här gången är vi borta rätt länge och kärlekstörstande små kissar blir ensamma. Maken kom på den briljanta idén att hans lillebror skulle komma och bo i vårt hus när vi är borta.  Lillebror är 20 år gammal och bor fortfarande hemma, han var pigg på att prova ”singellivet” ett tag, dessutom jobbar han just nu i Kungsbacka så det blir närmare för honom till jobbet.


Det lät ju jättebra. Sen börjar jag fundera en andra gång. Hur stor är risken att han går hemifrån och har stängt in nån av dem i garderoben? Han kommer säkert inte förstå vad allt Rios tjat handlar om, han kanske bara matar henne 40 gånger om dagen för att få tyst på henne. Kan han vara så dum att han försöker sova med stängd sovrumsdörr? (Det lär han ju iof upptäcka rätt fort att det inte är en bra idé) Kommer han ihåg att byta vatten och tömma lådan? Grabben är som många andra killar i 20 årsåldern, helt förbannat inkapabel att ta hand om sig själv (läs laga mat, tvätta osv). Jag vet att jag bara är jättefånig och att allt kommer att gå bra, dessutom har han grannarna till hjälp om det skulle vara något. Men ändå. Jag bestämde mig för att göra en liten kattordlista som förklarar vad de vill när de gör vad de brukar hemma och slängde snabbt ihop en bild så han vet vem som är vem av katterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0