Chanan i arbete

Den amerikanska fotografen Richard Chanan är världskänd i kattkretsar. Han har farit land och rike runt de senaste 30 åren och jag vågar inte ens tänka på hur många 1000-tals katter han fotat. I helgen var han i Nyköping och enligt hans hemsida ska han tillbringa kommande helg i Japan och helgen efter det är han tillbaka i Usa igen och fotar i Palm Springs. Jag filmade en liten snutt när han var i full färd med att plåta S*Änglarna’s Made You Look, Twiggie och Frida sitter på varsin sida och hjälper till. Fast det behövs knappast, katterna är mer än glada över att stanna på bordet och jaga de roliga leksakerna. Frida tog också bilder på S*Änglarna’s Black Widow och jag på Rio.
Rio var tyvärr inte lika lättflörtad, intresserad av leksaken i två sekunder, sen fick hon annat i skallen, men det blev ändå en del bra kort. Om tre veckor ungefär så kommer korten, kanske skickar han de digitala kopiorna för internet först, jag vet inte. Det ska bli kul att se dem i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0