Namnen

Kattungarna fick faktiskt sina namn redan samma dag de föddes, men man kan ju inte berätta allt på en gång. Jag och Frida bestämde att kullen får temat svart-vitt. Tjejen heter S*Änglarna's Salt & Pepper (ett namn jag har varit inne på långt, långt tidigare men aldrig fått in i nåt bra sammanhang), och killen heter S*Änglarna's Dressed In Tuxedo. Mycket bra och passande namn enligt min inte helt opartiska åsikt ;)
Maken har ju också fått bestämma namn, de namn som han ska kalla dem så länge de bor hemma hos oss. Hans önskemål på kullen var ju att det skulle bli tre killar som han ville döpa till Giggs, Scholes och Rooney. Nu blev det ju inte så, och dessutom en tjej (som jag hårdnackat vägrade kalla för Patricia efter Patrice Evra.) Ni anar fotbollsfanatismen? Nå, nu har han kommit på de perfekta namnen iallafall. Killen ska kallas Devil efter Red Devils (Manchester United) och tjejen ska heta Ängla, efter IFK Göteborg (Änglarna). Dessutom blir hennes namn dubbeltydigt eftersom de kommer från S*Änglarna's.

Idag är de sju dagar gamla. Här är Dressed In Tuxido. (Vi får väl se vad det slutar med att jag kallar dem... men det känns mer naturligt med Salt och Tuxido, ha ha!)




Mamma övervakar så allt går rätt till


Lill-killen har en svart fläck under hakan precis som Cielo :)

Och så några kort på Salt & Pepper





Hon är vit på öronspetsarna. Brukar det "stanna kvar"?

Kommentarer
Postat av: Anne-Marie

...jag vet ju inget om öron på svart/vita..eller fläckar el mönster el prickar..solitt är min färg och då gärna svart...ha ha ha..mn underbart söta små korvar är de..du Linda..Metallica tema vore cool nån gång..om du namnger Fridakatter..Änglarnas Kill them all..t.ex..tror Änglammman själv skulle tycka namnet var coolt..förresten hälsa maken att Devil är ett namn i min smak...My Black Devil..My Black Revenge......åh min lista är lång och ingen är intresserad av att använda mina fantastiska uppsla..näe Bobbo..Babbe o sånt vill de ha..hmmrrlll..

2009-03-12 @ 15:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0