Kräk och krafs

Det var vad vi döpte om Luna och Rio till i morse….

Luna har bestämda åsikter om det mesta, och hon blir INTE glad när hon upplever att Rio snor hennes plats i sängen. Luna ligger alltid vid mig, med rumpan mot min mage, kroppen längst med mina lår, huvudet utanför täcket och hakan över sängkanten. Rio gillar också att ligga vid min mage, men ovanpå täcket. Naturligtvis parkerar hon sig PÅ Luna som blir totalkvaddad mellan mina lår och Rio. Mycket förorättad katt lämnar sängen.

Som hämnd på att sovplatsen försvunnit börjar Luna krafsa hejdlöst på garderoberna. Jag har precis för mig att det här problemet uppstod första gången när Vidis flyttade hem också, men det har vi glatt förträngt så fort det upphörde. Kontentan är att Luna väcker oss en gång varje natt. Jag får vända mig i sängen, skapa en ny VIP plats och trött säga åt henne att gå och lägga sig igen. Vilket hon blidkat gör. I natt var det ett mycket mer ihärdigt och långvarigt krafsande än vad det brukar vara, till och med maken vaknade så länge att han sårat kunde minnas det hela i morse. Han hotade Luna med vattensputshämn nästa natt.

Som pricken över i spydde Rio ner min sänghalva när vi klev upp. Jag som bytte lakan i förrgår… Suck.

Luna

Luna


Kommentarer
Postat av: Anne-Marie

....skrattar gott..måste kommentera Luna..guuuu' vad fin hon är...underbara foton på henne..fattar inte mina foton ser ut som en mentalt retarderad har tagit...hmmmrrlll.....

2009-03-07 @ 18:01:58
Postat av: Linda

Ha ha, vi skyller på din kamera ;) Luna tackar för de söta orden!

2009-03-08 @ 12:14:39
URL: http://lufian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0