Dumbodrömmar

Jag satt och tittade på de små när de sov. Snus, snus, snark. Oj vad den lille killen rör sig konstigt. Hmm, han har ju hicka! Hela lilla kroppen nästan studsade. Sen började han drömma, röra sig och rycka lite, vad nu en så liten drömmer om, inte är det väl jaga svans eller råttor? Men så plötsligt, de små små öronen som legat hopvikta mot huvudet reser sig som av en magiskt kraft. Rätt upp ställer de sig, och sen börjar de flaxa hejdlöst! Som en kolibri. Jag har aldrig sett ett par öron röra sig så fort tidigare! Visste inte ens att så små krabater kunde ställa så små öron upprätt, men det gjorde de. Efter flera sekunders hejdlöst flaxande så sjönk de sakta ner mot huvudet igen. Jag fick verkligen göra mitt bästa för att inte råka i hysteriskt skrattanfall för det såg otroligt roligt ut, men man kan ju inte väcka så små.
Men nog vet jag vad han drömde om... "Jag ska få de största öronen i hela världen, sen ska jag flyga som Dumbo" ;)


Kommentarer
Postat av: Anne-Marie

..vad kan jag säga...puss...vilken bild..suck..o puss igen...hi hi..

2009-03-08 @ 22:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0