Gult är fult?

I går kväll när Luna traskade förbi så såg det ut som om det fastnat en påskfjäder på hennes rygg. Efter en inhalning av katten upptäckte vi att  hon hade en illgul nästan självlysande gul fläck på ryggen vid skulderbladen och några till längre upp vid nacken. Hmmmmmm!
Efter lite tankeverksamhet kom jag på att jag plockade lite sommarblommor i lördags och ställde i en vas på bordet, en hel del smörblommor var det i buketten :) Blommorna höll ändå på att bli tråkiga så de åkte ut, återstod gula fläcken på Luna. Jag skrubbade med vatten, det hjälpte inte. Tog tvål och vatten, skrubbade och skrubbade, gnuggade med handduken och gnuggade lite till. Jag fick ner fläcken från självlysande illgul till mer normala färgspektra, men försvann gjorde den inte. Nåja, inte mycket att göra, tittade till den i morse, och jodå, den sitter kvar. Den försvinner väl om några dagar får jag hoppas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0