Balkongproblem

Oj, så knasigt det kan bli, detta hände för ungefär en kvart sen. Det ringer på dörren, och där står vår granne. Inte varianten granne som vi lever kollektivliv med. Nejdå. Den andra grannen, han som bor i samma hus som vi (vi bor i parhus).
-Hej! Du, jag tror att eran katt precis hoppade över till vår balkong, säger han.
Tanke i mitt huvud: ”SKIT också”
-Ojdå, säger jag och känner mig jättedum och börjar grubbla på vem av marodörerna det är som smitit. Är katten brun eller vit? frågar jag. Grannen ser ut som ett levande frågetecken.
Efter en hel del frågor hit och dit kommer jag fram till att det är helt meningslöst att fråga en oinvigd om vilken färg katten som smet in i ens vardagsrum hade. Han tror till slut att den var vit, vilket förvånar mig eftersom jag inte trodde Luna om detta. Vi går in (för han vågade inte lyfta katten själv, tänkte att den kanske skulle rivas, inte troligt, men en sund inställning med ett obekant djur) och jag drar fram Rio, för det var ju såklart hon. Hon hade inte bara hoppat över planket, ca 2 meter högt, som skiljer balkongerna åt, utan även snabbt som ögat smitit in i deras vardagsrum och in bakom tv:n.
Nästa problem blir ju då följdaktligen hur fasen jag ska hindra henne från att göra om bravaden. Suck och stön....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0