Sören Marodören...

… eller Änglarna’s Blue Fang heter katten som vi var barnvakter åt i helgen. Kissens husse och matte var hemma och Mozart som han också kallas var ute på egna äventyr. Lillknasters matte och husse kom och dumpade av honom hemma hos oss i fredags, och han äntrade hemmet. Inte sa han mycket, inte gjorde han mycket heller. Gick runt, kollade läget, gosade med maken. Sen gick jag och la mig för jag skulle ju upp tidigt dagen efter för att åka på utställning.
Någon gång vid tvåtiden får Luna helt plötsligt för sig att den här Mozartkillen, det var ju antagligen det roligaste som hänt på mannaminne. För jäklar vad de började busa! De sprang runt i sängen, tog vägen rätt över våra ansikten, rände runt på övervåningen, kraschade mot möbler, tretton varv i sängen igen, och så höll de på i flera timmar… ZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzz….. Rio, som i vanliga fall inte säger nej till lite bus, hon sov gott i mina knäveck under hela röjet. Till slut tröttnar två styck marodörer och lallar tillbaka till sängen. Mozart bestämmer sig då för att den absolut bästa sovplatsen naturligtvis var tvärs över makens ansikte. Han sov inte så gott, försökte hitta luft med jämna mellanrum och väckte mig också med lika många mellanrum av sitt kastande fram och tillbaka. Han konstaterade att när han önskat att någon av katterna skulle sova hos honom så visste han inte vad han bad om.
Hur som helst, till utställningen kom vi, Rio, jag och Mozart. Rio hade Lone Lund som domare, och hon förvånade mig mycket genom att hävda att hon kommer ihåg Rio. Jag berättade att det då måste ha varit en utställning i Finland för nästan fem år sedan, men hon stod på sig och sa att det kan mycket väl stämma. Ok, det kanske inte kryllar av maskade cornish-honor, men vilket minne!
Rio blev nominerad, men hade inte en chans mot katten som sedan blev BOB-kat 3. På söndagen hade jag med mig Luna eftersom Rio är stoppad i Sverige. Det gör jag inte om! Ett års semester från utställning har inte gjort min lilla surtant gott. Senast hon var på utställning gick det galant, hon blev ju BIS två dagar i rad och sa knappt två pip i panelen. Som det var nu skämdes jag rejält, jag kommer nog aldrig ställa henne igen, för det uppträdandet vill jag inte vara med om två gånger.
Lillknaster gick och blev BIS på söndagen, och det var massor med andra cornishar som också vann under helgen. Bland annat min nya antagonist (he he) PR NL*Pendragon's Weathergirl, fina Häxan (IC S*Axiom's Witch Craft, JW) och Freaky (PR/IC S*Axiom's Freaky Fläder), grattis!

Här kommer några kort på vår tillfälliga gäst, resten av korten från helgen får jag lägga upp senare.











Kommentarer
Postat av: Anne-Marie

..ha ha ha ha...surtanten har jag passat...och barnmorska var jag när lille underbare Mozart föddes..

..ska bli kul o ses i Nyköping..ett tag dit men swip svip så är det sen höst...och då vill jag se Rio i smalskruden...hi hi..

2009-08-04 @ 17:26:44
Postat av: Linda

Surtanten är ju alltså Luna, henne har du väl inte passat?? funderar funderar

Rio i smalskrud, ja vem vill inte se det...

2009-08-04 @ 19:27:29
URL: http://lufian.blogg.se/
Postat av: Anne-Marie

..jodu..på Nerk minns inte vilket år..hon var lite sur..självklart inte när vi satt där hon o jag (hon på ett bord och jag på en stol i nåt hörn i lokalen) och glodde på folk..men när hon skulle upp i panel..tror det var när Gunvald var rakad på benen av en idiot...Lilian var där också.....mitt minne är kristallklart...ha ha haha..till skillnad..ho ho..

2009-08-05 @ 13:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0