Maskros

Igår köpte jag den äntligen, IKEA PS Maskros. Jag fick presentkort på IKEA när jag fyllde år, men det är först nu jag utnyttjar det. (Tack snälla Jenny och Rebecca för presenten hi hi) Först ville jag komma på vad jag skulle köpa, inte bara åka dit och handla upp allt på.. tja, många små saker så att man sen inte vet vad man köpt riktigt. Det går ju fort i den affären... Sen hittade jag den - lampan! Så häftig, och vi har ju takhöjden för att kunna ha den. Nästa problem var ju då att lampfan aldrig fanns på lager. Var förbi IKEA två gånger med några veckors mellanrum och kollade, men den fanns inte inne. Tänkte göra ett ryck förra semestern och försöka få upp lampan, och kollade lagerstatus på hemsidan. Varje gång jag kollade stod det att den skulle komma in dagen efter. Grrr!
Så igår åkte maken till Tallin och lämnade mig ensam hemma tills på söndag. Tänkte överraska honom och slänga upp lampan när han var borta, men när jag loggar in på IKEAs hemsida så hittar jag inte ens varan. Finns den inte längre? Åkte på vinst och förlust och där var den! Äntligen!!
Den var ett jäkla helsike att få upp, som tur var räckte stegen jag lånade på jobbet (var rädd att jag skulle bli tvungen att släpa upp soffbordet och ställa stegen på det, men det slapp jag). Men att montera ihop den... Varenda pappers"stjärna" har jag klickat fast en och en. Inte den bästa arbetsställningen hade man heller, men nu hänger den där och jag är supernöjd! Synd bara att det inte var dimmer på den kontakten som hörde till uttaget. Känner att jag nog måste fixa det. Men det får bli ett senare problem. Hoppas maken tycker om den när han väl kommer hem.

Och apropå det, när jag körde honom till hans bror i går så började han fundera på var vi rest utan varandra tidigare. Han har varit på fotbollsresor och jag har varit på en hel del kattutställningar och varit borta över helgen och ibland nån dag till. Men aldrig mer än 3 nätter. Vi kom fram till att detta är det längsta (han är borta 4 nätter) vi varit ifrån varandra på snart 10 år!! Det är ju helt sjukt! Hur gick det till...Och var tog tiden vägen?


Montering pågår


Luna undrar vad fasen mattan håller på med


Resultatet!


...och i dagsljus

Kommentarer
Postat av: Caroline S

Supersnyggt! Duktiga du! Fast den ser ganska fräck ut under monteringen med bara några "stjärnor" på. Kan ju göra liten egen design och plocka bort några om man vill ju!

2009-08-21 @ 10:32:13
Postat av: Anonym

Tack tack! Fästena var inte så snygga, man ser dem inte ordentligt på bilden. Så jag tror inte det hade blivit så snyggt att lämna några faktiskt :)

2009-08-21 @ 13:45:26
URL: http://lufian.blogg.se/
Postat av: Annelie

Men vad snyggt! Och vackra bilder är det som vanligt (brukar ju smygkika här) = )

2009-08-27 @ 08:51:06
URL: http://curlsnclaws.blogspot.com/
Postat av: Linda

Annelie, tack snälla! Vad roligt att du tycker om bilderna :)

2009-08-27 @ 13:10:47
URL: http://lufian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0