Danmark

Jag och Rio tog en snabb liten tur till Danmark i helgen, Roskilde närmare bestämt. Så nu kan Rio titulera sig Internationell Premier och jag har bevisat för mig själv att jag verkligen inte förstår danska. Nåja. Inga fantastiska bravader i helgen, Rio blev nominerad på söndagen men fick se sig slagen av en snygg lila burma med EC och JW titel. Den enda som röstade på Rio i panelen var Hans G Lindeberg och det tyckte jag var hysteriskt komiskt.
Hade också ett litet missöde med hotellet jag bokat. Jag var misstänksam och det var ju befogat tyvärr. Det visade sig vara en låg liten blå barack med flagnad färg och när jag försiktigt smög runt det lilla huset för att kika in i rummen insåg jag att de varken hade toalett eller tv. Eller över huvud taget någonting förutom en säng. Jag flydde i panik till trygga Scandic som jag tack vare att jag trallade in på och bad om rum samma kväll fick för 700 danska billigare än om jag bokat i förväg. Fortfarande väldigt dyrt, men överkomligt. PHUUU.... Jag vet inte vad jag gjort om de inte hade haft rum där. Åkt in och snurrat i Köpenhamn? Åkt hem? Hmm...

Nu ska vi åka till stugan i Småland för vi har semester igen. Så inga rapporter härifrån på ett tag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0