Malmö avklarat!

Nu är Rio hemma igen efter sin första utställning på fem år. Hon har skött sig superbra! Men vilken helg... Det började redan i fredags med att Vidis satte igång att löpa. Hon har tajming den damen, för hon börjar alltid löpa varje gång jag ska på utställning och lämnar maken hemma med ett monster som han helst av allt vill strypa. Och vi var två kan jag tillägga, när jag lagt mig ylade hon så att jag inte kunde somna och jag skulle ju upp rätt tidigt dagen efter. Stöööön…
Nåja, någon form av sömn blev det ju och fram kom jag. Dagen gick över all förväntan för min del, Rio har ju inte hunnit utveckla så väldigt mycket lockar efter kattungar och kastration, plus att det är fällperiod hemma. De lockar hon har nu har hon fått de senaste fem dagarna, så jag förväntade mig inga stordåd från tanten.

Första dagen hade jag Eric som domare, och otroligt nog blev det en BIV.  Hur ofta finns det tre maskade solida cornishar på samma utställning, och hur ofta är det dessutom tre som är kastrerade?! Jag är rädd att detta var första och sista gången, men vad gör väl det när Rio tog BIV:en? Att hon dessutom gick och blev nominerad utav fem katter gjorde ju inte saker och ting sämre. I panelen fick hon storstryk av en supersnygg aby.
Fridas lilla Black Widow gillades tyvärr inte alls av Ad, men både Häxan, Fläder, Callboy, Redlight, samt Stephs två små kattungar var i panelen.

På kvällen åkte vi till hotellet, ett rätt så spännande ställe. Portiern var full och hade dessutom lyckats överboka hotellet. Frida kom ju som tur var redan på fredagen och lyckades krångla till sig ett rum, men mitt rum fanns inte. Som kompensation hade han bokat in mig på ett annat hotell – en annan stad! Ha ha ha ha!!! Som tur var kunde jag och Frida dela rum och Rio fick träffa sin dotter för första gången på några månader. Efter en rejäl tillrättavisning (en tass i skallen på den lilla) så var ordningen ställd och allt frid och fröjd. På kvällen gick vi till Peter och Micke som bor i det sötaste lilla villaområde jag sett! Vi blev bjudna på grillad lammfilé med potatisgratäng och björnbärssås. Alltså, det var något av det godaste jag ätit i hela mitt liv utan att överdriva. Tack snälla för en underbar kväll!

Söndag var en ny dag och denna gång gillades Black Widow bättre, så hon tog sig till panelen. Även Rio lyckades knipa en plats, samt Fläder och Redlight. Och för en kisse blev det storslam! Redlight gick och blev BIS, grattis!!
Rio fick storstryk igen av samma snygga aby som dagen innan så det var inte mycket att orda om.

För Rios del var väl inte utställningsdebuten en höjdare. På lördagen så totalsmällde en katt i panelburarna, assistenterna lyckades inte få ut honom och jag tror att det var en bur nära där Rio satt. Jag gick och tittade till henne, då satt hon inkrupen längst in i hörnet med de svartaste ögon jag sett. Som tur är så är hon verkligen en go och glad katt, jag pratade och gullade lite med henne och hon blev snabbt sitt vanliga jag igen och var framme och stångades och pussades.
På söndagen inför nomineringen så var det lite oklart i vilken ordning de skulle ta upp katterna. Jag satt med Rio i knät och väntade när först en katt jamande fick gå därifrån för att han inte gick att hantera och sen small en annan, mindre än en meter ifrån där jag satt. Han bet sin ägare riktigt rejält, katten smet, kissade ner sig och blodet yrde. Alla människor började skrika som tokar och yrde runt och gjorde situationen ännu värre. Jag förstår inte varför folk inte fattar att det bästa att göra när en rädd katt är lös är att prata lugnt och försiktigt, inte göra plötsliga rörelser och gå och hämta en bur som de kan ta katten i. Nejdå, alla börjar hysteriskt skrika ” Stäng dörrarna, katt lös!!”, springa runt och jaga den stackars katten som naturligtvis blir ännu räddare… snark…
Rio blev naturligtvis jätterädd. Stackaren, när hon kom tillbaka till buren var hon rejält skakig och fick gömma sig under min jacka resten av dagen, när det var dags för panel var hon nöjd och glad igen, skönt.

Förhoppningsvis tyckte hon inte utställning var totalt pest och pina, hon skötte sig verkligen jättebra. Och hon har firat genom att dumpa båda sina nya råttor i sängen i natt. Ibland ångrar man att man köper skrammelmöss, men det är ju de hon gillar så… Jag vaknade alltså med två möss under kudden. (Jag började med att gömma en under bäddmadrassen, Fridas tips. MEN – Vid tretiden så luktade Rio sig till vart den låg och började gräva hysteriskt. Så den åkte in under kudden istället)
Jag har tagit massor med kort, men det är nog bara ett fåtal som blev bra. Jag ska väl sätta mig och greja lite med dem och lägga upp dem så småningom, men inte idag, för idag är det ju Blåvitt som gäller! ;)

Kommentarer
Postat av: Anne-Marie

...GRATTIS !!!!..jättekul....verkade gå villt till där nere i syd...själv var jag kvar här och vattnade o kissade katter..medans kattägaren bar iväg..jag har ju också svartingar att ställa...men hon ville väl inte ha konkurrens...ha ha ha ha ha..ses på Nerk om inte förr..min tilltänkta bloggg...ja se den har jag inte haft tid till..och tur det kanske för jag har en del beska saker att säga om dagens samhälle..tjingelingen..

2009-04-21 @ 12:21:42
Postat av: Linda

Men, ska du till Örebro!? Trodde du inte skulle dit. Vad skoj, då ses vi där! :)

Se nu till att få ordning på en blogg.

2009-04-22 @ 08:18:07
URL: http://lufian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0