Gamla inlägg

När jag skaffade Lufian så gjorde jag en hemsida åt honom, det var en slags dagbok som faktiskt, såhär i efterhand, mest liknade en blogg. Bloggandet hade inte kommit igång då, eller så hade i alla fall jag inte någon koll på det. Jag uppdaterade sidan med kort och lite tankar från Lufian, men till slut tappade jag intresset för det hela, mest på grund av att det tog sån tid. Jag tänkte att jag skulle lägga in lite inlägg från den gamla sidan, här kommer ett:

Tis 21 okt 2003
Pest och pina! Dagen började med att jag stack mig på en geting! Det var jättehemskt. Jag hittade en trevligt surrande sak i fönstret som med hela sin varelse ropade " Kom och fånga mig! Kom och fånga mig!" Så då gjorde jag det... Och då visade den sitt rätta ansikte minsann! Stack mig riktigt elakt i tassen och det gjorde jätteont!
Matte kom och tröstade och sa att nu vet du hur en geting ser ut. Och så sa hon att det var tur att den bara stuckit mig i tassen. Vadå bara!? Tassen svullnade upp så den såg inte klok ut. Men jag måste erkänna att hon ojade sig och tyckte synd om mig.
Sen kom den där trevliga människan Rebecca på besök och hon och matte satt ute på balkongen. Solen lös och det var riktigt varmt. Jag låg i deras knän (turades om som den rättvisa katt jag är) och myste. Men så kom det en sån där himla trevligt surrande tingest igen, och den bara skrek.. ja ni vet. "Fånga mig" snacket körde han med. Men då blev matte lite arg på mig och tyckte att jag inte hade lärt mig någonting och så fick inte jag vara på balkongen mer.
Fast när husse kom hem så blev det vojande över min tass igen och jag kände att mina människor brydde sig om mig. Det var trevligt :)

Lufian som kattunge
Lufian som kattunge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0