Lufian

Jag får börja med att presentera Lufian. Han föddes den 24 juli 2003 och var av rasen Cornish Rex (som alla mina katter). Han var en väldigt speciell katt, han hade en otrolig vilja och var väldigt bestämd i sina åsikter. Alla som har träffat Lufian kommer ihåg honom, hans karisma gjorde att det var han som märktes och ingen annan. Han var kungen och visste om det, alla vi andra var bara simpla undersåtar. Han kom att förvandlas till en rätt komisk figur för han blev otroligt tjock, det spelade ingen roll hur många olika dieter jag försökte mig på. Kanske hade det att göra med hans sjukdom som han senare fick. Lufian dog i anemi (blodbrist) vid tre års ålder. Det fanns tyvärr ingenting vi kunde göra för att få honom frisk.

Jag har massvis med underbara kort på honom och många fina minnen, jag kommer att lägga upp lite från hans liv med oss.

Lufian på balkongen

Lufian på balkongen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0