Lufian på äventyr

När vi fick hem Lufian och innan han hade nån kattkompis så fick han ofta följa med mig när jag åkte hem till kompisar och fikade. Jag hade ingen bur utan satte på honom en sele och hade honom sen på axeln. Här kommer ett utdrag ur den gamla dagboken:

Lör 8 nov 2003
Idag var matte och jag och hälsade på hemma hos Rebecca. Det var ju ett tag sen men jag kommer ihåg stället. Jag var jättebusig hela morgonen och fortsatte hemma hos Rebecca. Det fanns massor med spännande saker att upptäcka. Jag smakade på alla hennes blommor, provade sladd-vänligheten på alla golven och bedömde väss-vänligheten på alla hennes golvmattor. Allt fick klart godkänt! Fast tuggmotståndet i telefonsladden fick jag aldrig bedöma, det är jag lite besviken över...
Sen kom Rebeccas pojkvän och jag provade liggvänligheten på honom. Inte så bra... så jag övergick till att prova tuggmotståndet på hans stortå eftersom jag inte fick prova telefonsladden. Det var inte heller uppskattat av nån anledning.
Efter en massa bus åkte jag och matte hem igen men först gick vi och hämtade ut pengar. När vi kom fram till bankomaten ville jag ner från mattes axel och då var det en människa som höll på att trampa på mig!!! Vilket sätt! Som tur var skrek matte åt människan att akta mig så jag klarade mig helskinnad från mötet. Kanske ska hålla mig på axeln ändå. Folk stirrar så konstigt bara.
När vi kom hem parkerade jag mig på husse och så låg vi och tittade på fotboll resten av dagen. Matte fick jobba, ha ha ha!

Lufian på äventyr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0